Facebook perderá muy pronto el 80% de sus usuarios, dice un estudio de la Universidad de Princeton

La IBM de hoy es sólo una sombra de la que fue. Va camino de convertirse en una empresa de servicios. A HP le está pasando algo parecido.

La IBM ya no tiene diferenciación porque ha pasado de innovar para inventar a innovar para ganar dinero. Todo va hacia los servicios y ahí es cuestión de tiempo que el mercado les sustituya porque son globales y las nicheras serán las que se coman el futuro del advisory de calidad. IBM no está concebida para quitar tajada a las empresas indias.

IBM está en el road to nowhere.
 
Creo que os equivocáis mucho con IBM. Que hayan abandonado el mercado de consumo de clientes particulares no quiere decir que la empresa esté marcándose un Nokia ni mucho menos.
IBM se ha especializado, y actualmente crea los mejores datacenters del mundo. Pasaron de crear PCs para crear supercomputadoras.
Quizá para ellos es más rentable e interesante montar los servidores de un país o de una gran multinacional, que estar en el mercado de las computadoras personales, los componentes y los periféricos.
No veo IBM hundida ni mucho menos. Simplemente ha reorientado sus prioridades y su estrategia de mercado. Sigue siendo una empresa buenísima y puntera en tecnología, de hecho tan puntera que hoy en día está fuera del alcance de un usuario común.
 
Creo que os equivocáis mucho con IBM. Que hayan abandonado el mercado de consumo de clientes particulares no quiere decir que la empresa esté marcándose un Nokia ni mucho menos.
IBM se ha especializado, y actualmente crea los mejores datacenters del mundo. Pasaron de crear PCs para crear supercomputadoras.
Quizá para ellos es más rentable e interesante montar los servidores de un país o de una gran multinacional, que estar en el mercado de las computadoras personales, los componentes y los periféricos.
No veo IBM hundida ni mucho menos. Simplemente ha reorientado sus prioridades y su estrategia de mercado. Sigue siendo una empresa buenísima y puntera en tecnología, de hecho tan puntera que hoy en día está fuera del alcance de un usuario común.

No, de hecho, precisamente lo contrario (y lo digo porque es precisamente a lo que me dedico). Los Blugene Q son los ultimos que vamos a ver; las siguientes supercomputadoras que van a sacar van a ser conjuntas con Nvidia (arquitectura Volta y NV-Link a cascoporro, asi que la computacion se la dejan a Nvidia, no la van a hacer ellos. IBM pondra el GPFS, que es el unico producto que tiene con el que sus clientes estan contentos, y punto). Aun peor, la division de supercomputacion no se sabe ni donde cuadra exactamente en la nueva organizacion (la de hace un par de meses), pero aparentemente la van a meter bajo Big Data y Machine Learning, es decir, con toda la sarama (porque hay pocas cosas mas burbujeadas que esos dos campos). Es particularmente hiriente que sean una de las companhias que mas trabaja en Machine Learning, y a pesar de ello sus resultados siguen cayendo - digo hiriente porque la idea es precisamente que la forma de vender el Machine Learning es diciendole a otras companhias que si los contratan... mejoraran sus resultados. Consejos vendo, y para mi no tengo, vamos.

IBM sigue siendo una companhia que (durante al menos los ultimos 10 anhos) no solamente ha invertido en mucha tecnologia de cosa que nunca llego a nada (Como el visual compute cluster), proyectos idem (como la ciudad de las nubes en China), sino que ha alienado a sus clientes hasta mas no poder (preguntale a cualquiera que haya contratado a IBM para cualquier cosa que como quedaron de contentos. Todos te vamos a decir que poco, y los unicos que decimos que si tienen algo bueno somos los usuarios de GPFS) - y esto va a ir a peor con los ultimos despidos (porque van a tener que hacer lo mismo con menos trabajadores). Si, sigue teniendo muchas patentes (que bonito queda decir eso), ?pero cuantas de ellas son inutiles?

En cuanto a data centers; no, tampoco, demasiada competencia ahora mismo. Amazon, Open Compute, y mas recientemente Microsoft (mira sus datos del 2015Q1, estan instalando datacenters como si nadie fuera a comprar el Windows 10.)

En fin, que nos vamos por las ramas. Hay otro hilo describiendo la caida de IBM (lo he dicho antes y lo vuelvo a repetir - no os soprendais si en diez anhos -quiza menos- no existe como tal). Ya hemos tenido los avisos para navegantes de Dell ("Yo hago la companhia privada, y la explosion de la burbuja que se la coman otros"), HP (partimos la companhia en dos, y malo sera que alguna de las partes no sobreviva) y Acer ("vamos a ser el ultimo hombre en pie"). Winter is coming, y tal. Aqui venimos a hablar de la caida de Facebook.
 
Última edición:
La IBM de hoy es sólo una sombra de la que fue. Va camino de convertirse en una empresa de servicios. A HP le está pasando algo parecido.

IBM lleva desde 1995 transformándose en una empresa de servicios, y fue una decisión estratégica asombrosa que se estudia en todas las escuelas de negocio. Adjunto evolución de las acciones de IBM:

z

(los triangulitos son splits 2:1, así que el valor aumentó desde 1995 el cuádruple de lo que muestra la gráfica)

¿Que por qué pasó esto? Porque los ejecutivos de IBM supieron ver en 1995 (tras el triunfo de los clónicos) que el ordenador físico acabaría siendo una commodity a medida que los procesos de manufactura avanzasen y todo el mundo pudiese hacer buenos PCs, servidores y clusters, pero que el expertise que tenían en informática podía valer billones en servicios tailor made a clientes. Su intuición fue tan buena que con el tiempo la empresa ha vendido sus divisiones de ordenadores físicos porque lastran el beneficio desmesurado de las secciones de servicios.

---------- Post added 06-may-2015 at 15:58 ----------

La IBM ya no tiene diferenciación porque ha pasado de innovar para inventar a innovar para ganar dinero. Todo va hacia los servicios y ahí es cuestión de tiempo que el mercado les sustituya porque son globales y las nicheras serán las que se coman el futuro del advisory de calidad. IBM no está concebida para quitar tajada a las empresas indias.

IBM está en el road to nowhere.

IBM no compite con las empresas indias ni en calidad ni en precio. Si necesitas precio tirado llamas a Bangalore, si necesitas calidad y sobre todo proyectos punteros llamas a Armonk, NY. Están muy, muy bien posicionados en el mercado.
 
Como ya comenté:
Ten en cuenta que la última generación de consolas duró 8 años (del 2005 al 2013), así que no tenemos motivo para pensar que la siguiente generación salga antes de 2020 - eso, si es que llega a haber una, cosa que dudo bastante - el mercado se está polarizando, y la gente más joven ya no juega en consolas, sino en tablets y teléfonos; y a la actual generación, los PCs le están metiendo por todos los lados.

Konami shifts from consoles to mobile gaming as its
Konami shifts from consoles to mobile gaming as its “main platform”

New president says smartphone titles are "where the future of gaming lies."

The Konami that created classic arcade and console series like Contra, Gradius, Castlevania, Metal Gear Solid, and Silent Hill continues its slow descent into an almost unrecognizable company this week, with word that it is now focusing on mobile phones as its "main platform."

The information comes from a NeoGAF translation of a Japanese interview with new Konami President Hideki Hayakawa, which seems to line up with a machine translation of the original Nikkei Trendy Net piece. In the translation, Hayakawa says that Konami will "pursue mobile games aggressively," and that "gaming has spread to a number of platforms, but at the end of the day, the platform that is always closest to us is mobile. Mobile is where the future of gaming lies."

"We hope that our overseas games such as Metal Gear Solid V and Winning Eleven continue to do well, but we are always thinking about how to push our franchises onto mobile there, too," Hayakawa continued. "With multiplatform games, there's really no point in dividing the market into categories anymore. Mobile will take on the new role of linking the general public to the gaming world."

Hayakawa goes on to say that the company will be strongly pursuing a "pay-as-you-play model" like the one that has seen success in the Winning Eleven and Power Pro sports series. "Our games must move from selling things like 'items' to selling things like 'antiestéticatures.'"

Konami says Kojima is still working on MGSV, but questions remain after that.
While a few console titles like Metal Gear Solid V and Winning Eleven will continue to drip onto consoles from Konami, the home gaming market doesn't seem to be Konami's main focus anymore.

Word of the shift in focus comes after a few weeks of troubling news from the Japanese publisher, including apparent friction with Metal Gear Solid maker Hideo Kojima, a delisting from the New York Stock Exchange, and the baffling removal of acclaimed horror demo P.T. from the PlayStation Network. The company also announced in March that it was restructuring to a "headquarters-controlled system" that would be "capable of responding to the rapid market changes that surround our digital entertainment business."

Konami's apparent shift amows news from earlier this year that another major Japanese publisher of old, Sega/Sammy, would be restructuring to focus on the PC/mobile market, cutting hundreds of jobs in the process. While Sega and some of its subsidiary studios are still working on console games, those games won't be antiestéticatured heavily at E3, where Sega will not be hosting a booth for the first time in the show's history.
 
Es total y absolutamente absurdo y psicopático tener que decirle a cientos de amigos que estás con X en tal sitio de fiesta y que te has ido a Roma con Ryanair porque tú eres un hombre de mundo. Porque claro, tu vida es fantástica y todo el mundo tiene que saberlo.

Al final es esta sociedad enferma. Yo lo tengo y no posteo nada desde hace meses, lo uso más que nada para chatear y para ver en modo voyeur qué ponen los demás. Pero es que siempre se pone lo mismo.
 
Si te sirve de consuelo, lo hago solamente por evitar que cometáis los mismos errores que cometí yo hace diez años. :mad: Vamos a ver, que me encantaría equivocarme, pero me temo que la jovenlandesaleja es que... todavía no. Interfaces neurales, ese es el único futuro plausible (estamos trabajando en ello, no es broma). Y prono, ese va a ser el killer up. Pero aún no estamos ahí. Deja que explote la maldita burbuja que los bancos centrales han creado, y cuando se pose el polvo, veremos que se puede hacer. Hasta entonces, sómo sólo cáscaras de nuez en una tormenta.... :mad:

Bueno, pues esto se pone interesante. Una pagina web de videojuegos de las muy leidas ya ha dicho alto y claro que el Zucker es un absoluto iluso por pagar 2 millardos de dolares (en acciones, eso si) por un monton de humo que nunca va a llegar a nada. Ojo, que esto puede tener bastante repercusion (la pagina es muy conocida en el sector de los videojuegos anglo). Si se propaga la idea, puede causar el pinchazo de la burbuja de VR.
Editorial: Why VR Is Going To Be An Enormous Flop | Rock, Paper, Shotgun
Editorial: Why VR Is Going To Be An Enormous Flop

By John Walker on June 17th, 2015 at 7:00 pm.

VR isn’t going to succeed. It doesn’t matter how many companies jump in, how technically competent their VR goggles might be, nor even if they can figure out a way that wearing them doesn’t make your face melt off and slide down your neck – VR gaming will never be more than a niche interest, and a lot of money is about to get wasted.

You know the 3D TV in your living room, right? Right? Oh wait, you didn’t buy a 3D TV? But everyone was going to buy a 3D TV! They would replace regular TV! In fact, so dramatic has been the flop that is 3D TV that most major manufacturers have stopped making new ones, and the very short-lived 3D channels such as Sky Sports 3D are being switched off forever. And why? Because people just want to watch TV. They don’t want to sit at the right angle, wear the special pair of glasses, and then sit transfixed at the screen lest their eyes wander to the clock and the effect be lost. People just want to watch TV.

People just want to play games.

The first time you have a go on VR goggles you likely have a moment of excitement – a moment of realising that if you look to the left, you see what’s happening to the left in the game. A moment of understanding that the game is surrounding you, that you’re inside it. A moment. Then you stop noticing and get on with playing the game, except now to see what’s happening to the left you have to remember to laboriously swivel your entire head, rather than twitch your mouse a bit. A little longer and you start realising, “Hey, when I’m playing a game on my screen and I want to see behind me, I turn the view around and look behind me, and it kind of feels like I’m inside it.

The clamour for 3D has always been generated by tech companies, then carried by an excited audience right up until the first time they try it. And then people realise, “Oh, you know, I was doing a perfectly good job of perceiving 3D on my own, thanks.” It’s perhaps possible that the last time you watched a film on your flat television screen, you didn’t start shouting, “BUT HOW AM I SUPPOSED TO KNOW WHO’S IN THE BACKGROUND AND WHO’S IN THE FOREGROUND?! THEY’RE ALL JUST ONE FLAT IMAGE!” The same is true for VR. When you play a game, very little of your mental effort is dedicated to reminding yourself that you’re not actually in the jungle, or surrounded by dinosaurs – you just sink into it, embrace it, and your imagination takes care of the rest.

VR replaces the role of the imagination, and for a while that feels like a bonus, a boost. But then once your eyes are stinging from sweat, you’re head’s exhausted from carrying the gear, and your dizzy as fuck from constantly spinning about trying to see everything, the idea of a chair and a monitor suddenly becomes very appealing.

And that’s not even the real reason VR is doomed. Think about price. It’s extraordinarily unlikely that Valve or Oculus are going to release their tech at under $200. It would be a huge surprise is Microsoft or Sony did it even on their production scale. A massively expensive peripheral that the vast, vast majority of potential gaming customers won’t ever buy. And without a considerable customer base, any games created needing goggles to be played is never going to see the sales to justify the development.

If you doubt this, consider the Kinect. £130 at launch, with Microsoft spending half a billion dollars on advertising, and… where is it now? Sure, they sold a ton of them, but not nearly enough to make it worth a developer’s time to switch their big franchise over to the device. Microsoft’s disastrous decision to bundle it with the Xbox ONE was quickly reversed, as people were bemused as to what they’d ever want one for. Sure, if you got one, you played that one dance game on it on 360, but then what?

VR goggles will sell a lot too. All of the big four manufacturers will report great numbers in the first couple of weeks, and then go quiet about the steep drop until the next Black Friday/Christmas. Enthusiastic pre-orderers and early buyers will excitedly try out the tech, muck around in whatever gimmicky software is bundled, and spend another £50/$60 on a big brand game that’s designed to work with them. They’ll rave on forums about how thrilling it all is, because it will be thrilling for a bit, and then things will get quieter.

But the price and lack of a large enough user-base isn’t the issue either.
The issue’s not even that most people won’t want to stumble around in their extremely confined space filled with sharp-edged furniture wearing a cumbersome blindfold, trying to stave off motion sickness long enough to shoot an alien.

The issue is the games.

There will be a few high-profile games build for VR to accompany the launch of the rival systems. After this, publishers will not want to waste hundreds of millions on further VR-only projects, but will support a VR mode for their larger games. At that point players will be in the same situation as cinema-goers are now, where major movies are filmed and released in 2D, with a skew-whiff 3D version created in post-production and given a higher entry fee. Given the choice, the sensible film watcher recognises that the film was designed and intended for 2D, so sees it in 2D. And game players will get savvy to this too – they’ll realise that if a game works fine on a monitor or TV screen, then the VR version can’t be much more special. Eventually developers will stop wasting time putting the VR mode in (much as the brief dalliance with 3D modes for games quickly went away), and games will go back to how they’ve always been, and how everyone has always wanted them to be.

There just won’t be the games to make it worth owning one.

There will be, just as was the case with the Kinect, some fascinating indie projects. There’s already SoundSelf that brilliantly subverts the purpose of the goggles. There will be others. They will be superb novelties, darlings of game shows, and well received by other developers who already own VR kits. They will not sell goggles, but at least will give the owners of the dust-gathering tech some consolation.

VR is a lovely idea. It’s been a lovely idea since the early 90s, and has persistently failed to get off the ground ever since. This time out things are certainly going farther than usual, but it won’t break through. Because until it can work without a giant headset, making you look like a lost robot tourist, people will always prefer to sit at their screen. People like TV like TV, they like game controllers like game controllers, and they like videogames like videogames. Until something comes along that genuinely improves the experience without limiting it (black and white TV to colour TV, joysticks to console controllers, 2D graphics to 3D graphics), it’s doomed. Sorry about that.
 
Así empieza. La gente se está empezando a aburrir y dejar de participar. Que sigue: Los beneficios de FB se resienten, cuando los anunciantes online se cambian a otras plataformas, siguiendo a los usuarios. Los gastos de FB, en cambio, no dejan de aumentar - y todos esos flamantes Data Centers y hardware... no se pueden vender en eBay. ¿Y qué le pasa a una compañía con gastos crecientes e ingresos menguantes, cuando los primeros superan a los segundos?
Facebook Users Are Sharing Less - Fortune
Facebook Users Are Sharing Fewer Personal Updates and It’s a Big Problem

by Erin Griffith
@FortuneMagazine

April 7, 2016, 4:36 PM EDT

If you haven’t posted anything personal on Facebook FB in awhile, you’re not alone. A damning report published by The Information on Thursday revealed that Facebook has been struggling to reverse a 21% decline in “original sharing,” or personal updates, from its 1.6 billion monthly active users.

This indicates a key vulnerability for the social behemoth, and failed attempts to address it reflect a point I made in a recent column: There’s no guarantee that Facebook’s current winning streak can last.

Facebook’s decline in personal updates reflects a common growing pain for online communities. What starts out as as special and intimate place to share things grows into a big, impersonal, and professional platform. Some online communities try to preserve the special and intimate at the expense of adding new users. (Consider communities like Reddit: thriving, but never quite crossing over into the mainstream.) Others crumble once they do reach the mainstream, causing users to abandon the service for the latest new thing that feels more special and intimate. (There are a litany of examples: Myspace, Bebo, Flickr, Orkut, LiveJournal, Friendster.)

Facebook is remarkable in that it has managed to avoid either path. It went mainstream but didn’t lose its appeal, because even if it lost that special and intimate feeling, it has become an essential utility for keeping up with friends and family. Facebook is still the first place where people are compelled to share meaningful updates like engagement announcements, baby photos, and vacation photos. A home for your personal press releases.

Which is why the decline in meaningful personal updates is a big problem. I believe there are two things driving the decline. First, there’s the rise of professional content on Facebook. Second, there’s the shift from content published in private to content published in public.

The increase in professional content on Facebook has been gradual, but the company has welcomed it. Facebook wants people to share this stuff—videos, news articles, entertainment—on its platform because it means people will spend more time inside its “walled garden” than anywhere else on the Internet. The company has done a great job of curating professional content and giving users what they like, and as a result, Facebook is more addictive than ever. Metrics like user engagement and time spent using the service have continued to rise. Even as analysts fret that Facebook is running out of Internet users to add, the company is turning millions of monthly active users into daily active users. (Last quarter 65% of Facebook’s monthly active users came back every single day.)

One little problem: Professional content can be found anywhere online. It wouldn’t be that difficult for a competitor to steal users away with a better, more addicting news app, or a better, more addicting way to watch viral videos, or a new, more addicting way to consume entertainment. Beyond that, all those inside jokes, blurry photos, and half-baked opinions you used to Post now feel out-of-place amid all the professional content.

On the other hand, personal updates—including the half-based opinions, but also the baby photos, engagement announcements, and vacation photos—are what keep people coming back to Facebook. It’s unlikely that users will get that information anywhere else, and they don’t want to miss important life updates from their friends and family. Without the personal updates, Facebook becomes a glorified, $327 billion content recommendation engine.

Facebook’s shift from content published in private to public has been just as subtle. There’s a reason the once-daily outrages over Facebook privacy scares have stopped. The platform no longer feels like an intimate conversation among friends, so users no longer expect full privacy. By default, users now expect that items posted to Facebook are done so in public. They know that, unlike in Facebook’s earlier days, their status updates can now be seen by distant relatives, high school classmates, and co-workers—so they don’t share anything too personal.

Besides, Facebook’s privacy settings are too complicated for most people to figure out, and everyone knows private updates can be easily screen-captured and shared. There’s always the risk that something could go viral and cost the person who posted it their job or worse. (Remember the death and rape threats received by charity worker Lindsey Stone’s offensive, but ultimately harmless, inside joke at Arlington Cemetery?)

The bar for what Facebook users once posted on the site used to be much lower, as BuzzFeed writer Alex Kantrowitz points out. A new antiestéticature showing old posts from years past only serves as a reminder of that fact.

One of the most interesting things about Facebook's 'On This Day' antiestéticature is it reminds you how much lower the threshold to post used to be

— Alex Kantrowitz (@Kantrowitz) April 7, 2016

The decline in personal sharing on Facebook is an important reminder that, even though Facebook completely dominates the social media market, its future domination is all but guaranteed. The more sophisticated the platform becomes, the more pressure the platform faces to retain a tiny bit of what first made it special: intimacy.
 
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FB va pa arriba

os guste o no, la sociedad es iluso, así que tenéis la batalla perdida

es como apostar a que Barsa o Madrid no ganan la Liga
ok
un año se gana, 8 años se pierde
 
FB va pa arriba

os guste o no, la sociedad es iluso, así que tenéis la batalla perdida

es como apostar a que Barsa o Madrid no ganan la Liga
ok
un año se gana, 8 años se pierde

Pues tu amigo el Zuckerberg no pienso lo mismo que tu:


Zuckerberg, tenemos un problema: cada vez menos gente comparte su vida en Facebook

Facebook: Zuckerberg, tenemos un problema: cada vez menos gente comparte su vida en Facebook.

Menos mensajes de lo que estamos haciendo, menos fotos de bebés, de fiestas, viajes o de nuestro perro durmiendo en el sofá. Cada vez nos interesa menos publicar nuestra vida en Facebook. Antes lo hacíamos casi compulsivamente. Pero ahora, según datos confidenciales de la red social a los que ha tenido acceso el medio digital 'The Information', lo hacemos muchísimo menos. Las cifras apuntan a caídas de dos dígitos en el contenido "original" que compartimos en la red social. En su lugar, nuestros muros se llenan, básicamente, de vídeos y publicidad.

Según los datos publicados por 'The Information', a mediados de 2015 compartíamos ya un 5,5% menos de cosas en Facebook comparado con mediados de 2014. Pero eso es para contenido, en general. Lo preocupante es que el contenido personal, las actualizaciones sobre nuestro día a día, nuestra vida, han descendido hasta un 21%. El descenso es especialment acusado entre la gente joven, sobre todo los menores de 30 años.

Facebook ha echado balones fuera y asegura que la gente "continua compartiendo muchísimas cosas; el nivel general de contenido compartido no solo sigue siendo sólido, sino similar a los niveles de años anteriores". La red social sin embargo no ha ofrecido ningún dato concreto ni ha diferenciado sobre el tipo de contenido que, según ellos, se sigue compartiendo: si es personal o si simplemente nos limitamos cada vez más a reenviar vídeos virales y fotos graciosas que otros han publicado.

Más publicidad y vídeo

Eso es lo que parece en lo que se está convirtiendo Facebook últimamente. Y la propia red social es en parte culpable de ello. Por un lado, se ha visto forzada a acelerar su maquinaria publicitaria; los muros, cada vez más, se han llenado de publicidad y más publicidad. También se ha visto forzada a crecer en usuarios, por lo que nos ha ido sugiriendo más y más gente y nosotros hemos ido aceptando. Al final, Facebook ha dejado de ser ese lugar "íntimo" en el que compartimos nuestra vida con un puñado de amigos, para convertirse básicamente en una enorme avenida llena de gente desconocida.
La red social ha puesto también mucho énfasis en nuevos servicios e ideas, como 'Instant Articles', mejoras en 'Newsfeed' o acuerdos con grandes creadores de contenidos, todo ello destinado a compartir contenido de terceros más que a empujar a los usuarios a compartir su propia vida.

Si a ello añadimos el auge de las aplicaciones de mensajería y redes sociales en el móvil, desde WhatsApp a Snapchat, donde la gente joven prefiere pasar su tiempo, el resultado final es un serio problema para Facebook. Tal vez por eso Mark Zuckerberg ya está apostando por nuevos negocios de futuro, como la realidad virtual. ¿Adiós al Facebook que conocíamos hasta ahora?


Facebook: Zuckerberg, tenemos un problema: cada vez menos gente comparte su vida en Facebook. Noticias de Tecnología

---------- Post added 08-abr-2016 at 18:21 ----------

Por algo compró Whatssap.Porque sabe que hay futuro alli que en el Facebook.

En un futuro Facebook será como Myspace.
 
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